onsdag 4. mars 2009

Vintertur














Vinteren er snørik i år, og da passer det godt med en tur ut. Vi går ofte på ski, og på en av de faste rundene møter vi alltid noen fugler som tydeligvis holder til akkurat der vi pleier å raste.
For tiden strikker jeg votter i alle salgs farger og fasonger, og bildet viser et av de første parene, strikket i finull. Mønsteret er inspirert av et par votter jeg så på nettet og egen fantasi. Finullvottene passer best til rolige spaserturer i byen eller f. eks. på Maihaugen, et fredelig og godt sted. Til skiturene planlegger jeg å strikke votter i 3-tråds strikkegarn eller Gammelserien, det blir mer holdbart. Sant å si har jeg også kjøpt en liten skinnbit hos skomakeren som jeg vil sy fast på innsiden, da holder de "mil etter mil"! God tur ut i alt det hvite!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar