søndag 25. oktober 2009




DILLA PÅ SJAL


For et par år siden oppdaget jeg at det finnes fine sjaloppskrifter på nettet. Jeg hadde ikke strikket sjal tidligere, trodde det var for komplisert med alt mønsteret, men det viste seg å være enklere enn fryktet. Siden har jeg vært en hund etter fine oppskrifter, og sjalet på bildet er det 6. jeg har strikket. Det er strikket i lammeullsgarn fra Rauma, så materialutgiftene er ikke store (det gikk med ca. 3 bunter). Jeg valgte den lyseblå fargen fordi jeg allerede har strikket hvitt og sort sjal (som kanskje er de mest anvendelige fargene). Dessuten ville jeg at sjalet skulle passe til smykker jeg har med en lyseblå smykkesten. Nå venter jeg på en god anledning til å bruke sjalet!


I går bestilte jeg nytt garn for å strikke et "brukssjal" som ikke bare skal brukes til finstasen. Har kjøpt et mønster av Ysolda på nettet (sjalet "Ishbel" ) og gleder meg til å starte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar